Στη σελίδα αυτή θα βρείτε τις πιο πρόσφατες σχετικές δημοσιεύσεις των διδασκόντων, των συνεργατών και των φοιτητών του Π.Μ.Σ.
- Papaefthymiou, S., Giannakopoulos, A., Roussos, P., & Kourtesis, P. (2024). Mitigating Cybersickness in Virtual Reality: Impact of Eye-Hand Coordination Tasks, Immersion, and Gaming Skills. Virtual Worlds3, 506–535. https://doi.org/10.3390/virtualworlds3040027
- Pnevmatikou, E., & Gazi, A. (2024). Digitally mediating cultural trauma through Virtual Reality. In B. Irmak, C. Koçak, O. Sesigür, & N. Haydari (Eds), Collaboration in Media Studies: Doing and Being Together. Routledge.
- Zioga, T., Nega, C., Roussos, P., & Kourtesis, P. (2024). Validation of the Gaming Skills Questionnaire in Adolescence: Effects of Gaming Skills on Cognitive and Affective Functioning. European Journal of Investigation in Health, Psychology and Education, 14, 722-752. https://doi.org/10.3390/ejihpe14030048
- Kourtesis, P., Papadopoulou, A., & Roussos, P. (2024). Cybersickness in Virtual Reality: The Role of Individual Differences, its Effects on Cognitive Functions and Motor Skills, and Intensity Differences during and after Immersion. Virtual Worlds, 3, 62-93. https://doi.org/10.3390/virtualworlds3010004
- Roussos, P., Haritou, M. C., & Missos Petavrakis, C. (2024). Online Misinformation: Perceived Credibility, Information Recall and Intention to Communicate News. Poster presented at the 33rd International Congress of Psychology. Prague, Czech Republic, July 21-26.
- Dadiotis, A., & Roussos, P. (2023). Relationship between FoMO, Problematic Social Media Use, Self-Esteem, Negative Affectivity, and Physical Exercise. A Structural Equation Model. Journal of Technology in Behavioral Science. https://doi.org/10.1007/s41347-023-00340-3
- Kourtesis, P., Kouklari, E.-C., Roussos, P., Mantas, V., Papanikolaou, K., Skaloumbakas, C., & Pehlivanidis, A. (2023). Virtual Reality Training of Social Skills in Adults with Autism Spectrum Disorder: An Examination of Acceptability, Usability, User Experience, Social Skills, and Executive Functions. Behavioral Sciences, 13(4), 336. https://doi.org/10.3390/bs13040336
- Λαμπροπούλου, Α., & Γαζή, Α. (2023). Πληκτρολογώ και σχετίζομαι. Sexting και εκφοβισμός στον Κυβερνοχώρο. Αυτόματον, 2 (2).
- Roussos, P. (2023). The mind online: can digital technologies change how we think? Psychology: The Journal of the Hellenic Psychological Society, 28 (2), 83-96. https://doi.org/10.12681/psy_hps.36226
- Σιδηροπούλου, Α. (2023). Νεότητα και Ψηφιακή Εμπειρία. Αυτόματον: Περιοδικό Ψηφιακών Μέσων και Πολιτισμού, 2 (2). https://ejournals.epublishing.ekt.gr/index.php/automaton/issue/view/1995/882
- Tzelepi, M., Papanikolaou, K., & Roussos, P. (2023). Students’ potential as active participants in peer content analysis through asynchronous discussions. In J. M. Spector, B. B. Lockee, & M. D. Childress (Eds.), Learning, Design, and Technology: An International Compendium of Theory, Research, Practice, and Policy (pp. 3687-3730). Switzerland: Springer.
- Γαζή, Α., & Γαρδικιώτης, Α. (2022). Επιμέλεια και Εισαγωγή στο Dawson, C. (2022) Το Α και το Ω των ψηφιακών μεθόδων έρευνας (μτφρ. Ιωάννα Φυριππή). Αθήνα: Πεδίο.
- Γαζή, Α. (2022). H πανδημία της εικόνας και η προσομοίωση της ατομικής εμπειρίας. Στο Γ. Αραμπατζής & Κ. Θεολόγου (επιμ.), Το οπτικοακουστικό στην εποχή της πανδημίας: Αθήνα: Ελληνοεκδοτική.
- Σιδηροπούλου, Α. (2022). Σημείο Δι-επαφής: Συντροφικότητα και σχέσεις οικειότητας στην ψηφιακή εποχή. (Συλλογικός τόμος, Επιστημ. Επιμέλεια). Εκδόσεις Παπαζήση. ISBN: 978-960-02-3946-1
- Φωτεινού, Μ., Ρούσσος, Π., & Χαρίλα, Ν. (2022). Παθολογική χρήση του διαδικτύου και πρώιμα δυσλειτουργικά σχήματα σε φοιτητικό πληθυσμό. Εξαρτήσεις, 38, 64-79.
- Χρυστοστόμου, Α., & Γαζή, Α. (2022). Δυνητικός Εαυτός και Ψηφιακή Σεξουαλική Ταυτότητα Ανδρών Χρηστών Γεω–κοινωνικών Εφαρμογών Γνωριμιών. Μελέτη Περίπτωσης: GRINDR. Στο A. Σιδηροπούλου, Σημείο Δι – Επαφής. Συντροφικότητα και Σχέσεις Οικειότητας στην Ψηφιακή Εποχή. Αθήνα: Παπαζήσης.
- Brown, T., Stavropoulos, V., Christidi, S., Papastefanou, Y., Matsa, K. (2021). Problematic internet use: The effect of comorbid psychopathology on treatment outcomes. Psychiatry Research, 298,113789. https://doi.org/10.1016/j.psychres.2021.113789
- Dadiotis, A., Bacopoulou, F., Kokka, I., Vlachakis, D., Chrousos, G. P., Darviri, C., & Roussos, P. (2021). Validation of the Greek version of the Bergen Social Media Addiction Scale in undergraduate students. EMBnet.journal, 26(1), e975. https://doi.org/10.14806/ej.26.1.975
- Σιδηροπούλου, Α. (2021). «Μένουμε σπίτι χωρίς οθόνες»: Ποιοτική διερεύνηση των συναισθημάτων των νεαρών ενηλίκων κατά την ισχύ των περιοριστικών μέτρων κατά της πανδημίας Covid-19. Ψυχολογία, 26 (3), 197-209.https://doi.org/10.12681/psy_hps.29153
- Throuvala, M. A., Pontes, H. M., Tsaousis, I., Griffiths, M. D., Rennoldson, M., & Kuss, D. J. (2021). Exploring the Dimensions of Smartphone Distraction: Development, Validation, Measurement Invariance, and Latent Mean Differences of the Smartphone Distraction Scale (SDS). Frontiers in Psychiatry, 12. https://doi.org/10.3389/fpsyt.2021.642634
- Γαζή, Α. (2020). Επιμέλεια και Εισαγωγή στο Harley, D. - Morgan, J. - Frith. H. (2018). Η Κυβερνοψυχολογία ως καθημερινή ψηφιακή εμπειρία (μτφρ. Δημήτρης Αρβανίτης). Αθήνα: Παπαζήσης.
- Σιδηροπούλου, Α., & Ντάβου, Μπ. (2020). Αναζητώντας τον εαυτό και τον άλλο στον ψηφιακό κόσμο. Ουτοπία, Αφιέρωμα: Ψηφιακότητα, Αισθητικοποίηση, Αυτονομία συναισθήματος, 133, σελ. 27-48.
- Σιδηροπούλου, Α. (2019). Ψυχολογικές διαδρομές στην ψηφιακή εποχή: Από το multitasking στην πολυδιεργασία της ύπαρξης. Εκδόσεις Παπαζήση. ISBN: 978-960-02-3529-6
- Throuvala, M. A., Christidi, S., Papastefanou, Y., Chourmouzoglou, M., Ferentinou, M., Destounis, G., Poulakida, A., Griffiths, M. D., Rennoldson, M. A., & Kuss, D. J. (2018). Treatment of problematic internet use and patient characteristics: The case of Problematic Internet Use Unit 18 Ano in Greece. Journal of Behavioral Addictions, 7(S1), 1–177. https://doi.org/10.1556/JBA.7.2018.Suppl.1
- Throuvala, M. A., Chourmouzoglou, M., Christidi, S., Papastefanou, Y., Ferentinou, M., Destounis, G., Poulakida, A., Griffiths, M. D., Rennoldson, M., & Kuss, D. J. (2018). Clinical case study presentation on overcoming gaming addiction: When a quick fix is not enough. Journal of Behavioral Addictions, 7(S1), 1–177. https://doi.org/10.1556/JBA.7.2018.Suppl.1
- Sidiropoulou, A. (2018). Multitasking of existence: Technological mediation in the daily life of the new digital generation. Ψυχολογία, 23(2), 22-38. https://doi.org/10.12681/psy_hps.22584
- Sidiropoulou, A., & Davou, B. (2018). It rings therefore I exist: Issues of emotional development in the digital world. Journal of Educational Psychotherapy, 24, 65-75.
- Soranidou, P., & Papastylianou, A. (2018). Relationship of Internet Addiction with Alexithymia and Childhood’s Perceived Parenting in University Students. Psychology: The Journal of the Hellenic Psychological Society, 23 (2). 7-19.
- Davou, B., & Sidiropoulou, A. (2017). Family Life around Screens: Some thoughts on the impact of ICTs on psychological development and the development of relationships. International Journal of Contemporary Family Therapy, 39(4), 261-270. https://doi.org/10.1007/s10591-017-9435-9
- Papastylianou, A. (2013). Relating on the Internet, Personality Traits and Depression: Research and Implications. The European Journal of Counselling Psychology, 2(1), 65–78. https://doi.org/10.5964/ejcop.v2i1.6