Skip to main navigation Skip to main content Skip to page footer

Π.M.Σ. «ΚΥΒΕΡΝΟΨΥΧΟΛΟΓΙΑ»

ΑΝΤΩΝΙΑ (ΝΤΟΝΑ) ΠΑΠΑΣΤΥΛΙΑΝΟΥ

Η Αντωνία Παπαστυλιανού είναι Καθηγήτρια Κοινωνικής Ψυχολογίας στο Τμήμα Ψυχολογίας του ΕΚΠΑ. Έχει προπτυχιακές σπουδές στο Τμήμα Φιλοσοφίας Παιδαγωγικής Ψυχολογίας του ΕΚΠΑ, μεταπτυχιακό τίτλο στην Κοινωνική Ψυχολογία στο London School of Economics (LSE) και Διδακτορικό στην Ψυχολογία (με θέμα στη Διαπολιτισμική Ψυχολογία) από το ΕΚΠΑ. Έχει υπηρετήσει ως μέλος ΔΕΠ στα Πανεπιστήμια Ιωαννίνων, Θράκης και Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών. Είναι ιδρυτικό μέλος και υπήρξε Αναπληρώτρια Διευθύντρια του ΠΜΣ «Κυβερνοψυχολογία» στο Τμήμα Ψυχολογίας του ΕΚΠΑ (2021-2024). Διετέλεσε ιδρυτικό μέλος και Διευθύντρια του ΠΜΣ «Εφαρμοσμένη Ψυχολογία Παιδιού και Εφήβου» από το 2015 μέχρι 2020 στο Τμήμα Φιλοσοφίας Παιδαγωγικής Ψυχολογίας του ΕΚΠΑ. Υπήρξε συν-ιδρύτρια και μέλος της ΣΕ και διδάσκουσα του Διαπανεπιστημιακού – Διατμηματικού Μεταπτυχιακού Προγράμματος Σπουδών του ΕΚΠΑ-ΤΕΑΠΥ & του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης «Συμβουλευτική Ψυχολογία και Συμβουλευτική στην Εκπαίδευση, την Υγεία, την Εργασία» (2009-2021). Διδάσκει σε διάφορα ΠΜΣ της Ελλάδας και του  εξωτερικού. Είναι κάτοχος άδειας ασκήσεως επαγγέλματος Ψυχολόγου. Έχει εκπαιδευτεί στη Συστημική Προσέγγιση Οικογενειακής, Ομαδικής και Ατομικής Ψυχοθεραπείας.

Έχει διατελέσει συν-συντονίστρια στον Κλάδο Διαπολιτισμικής Ψυχολογίας της ΕΛΨΕ (2009-2016) και στον Κλάδο Συμβουλευτικής Ψυχολογίας της ΕΛΨΕ (2009-2013). Έχει συντονίσει και συμμετάσχει ως διδάσκουσα σε πολλά ερευνητικά προγράμματα για την ψυχοκοινωνική προσαρμογή παιδιών μεταναστών στην Ελλάδα καθώς και σε προγράμματα πρόληψης της βίας και του εκφοβισμού στον χώρο του σχολείου και της οικογένειας (Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα Καταπολέμησης του Εκφοβισμού DAPHNE ΙΙΙ, DAPHNE ΙΙΙ Research Programme: VI.C.T.I.MS,  ΚΑΝΕΠ- ΓΣΕΕ Πρόγραμμα«Δράσεις ευαισθητοποίησης και επαγγελματικής Ανάπτυξης Εκπαιδευτικών - Κύκλος: Σχολική Βία και Παραβατικότητα», ERASMUS+: Εuropean Programme in Promoting Quality and Equity in Education) κ.ά.

Υπηρετεί στην Εθνική Επιτροπή Αντιμετώπισης του Bullying στην Εκπαίδευση του ΥΠΠΑΙΘΑ (Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού) για την (2023- ) και συνεργάζεται από διάφορες θέσεις με το ΙΕΠ (ΥΠΠΑΙΘΑ) για το Πρόγραμμα  «Πλατφόρμα 21+ Εργαστήρια Δεξιοτήτων (2020- ). Συνεργάζεται επίσης με το Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη (Αστυνομική Ακαδημία, Σχολή Μετεκπαίδευσης και Επιμόρφωσης) με σεμινάρια για τα θέματα Ενδοοικογενειακής Βίας (2021 - ). Από τον Νοέμβριο 2024 είναι μέλος του Εθνικού Συμβουλίου Ισότητας των Φύλων στη Γενική Γραμματεία Ισότητας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων του Υπουργείου Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας. 

Τα ερευνητικά της ενδιαφέροντα εκτείνονται στην Εφαρμοσμένη Κοινωνική και Διαπολιτισμική Ψυχολογία και αφορούν: Επιπολιτισμό  μεταναστών και γηγενών, διαπολιτισμικότητα και συμβουλευτική, κοινωνικοψυχολογικά ζητήματα στο Διαδίκτυο, στην εκπαίδευση, την οικογένεια και την κοινότητα, κοινωνικές αξίες, θέματα Κοινωνικής Δικαιοσύνης και Συνηγορίας, συναισθήματα και ομαδικές θεραπευτικές διεργασίες. Είναι συγγραφέας άρθρων και κεφαλαίων σε βιβλία στα ελληνικά και αγγλικά, έχει επιμεληθεί ειδικά τεύχη επιστημονικών περιοδικών (3 Ειδικά τεύχη του Περιοδικού της ΕΛΨΕ «ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ»), επιστημονικούς τόμους και οδηγούς επαγγελματιών ψυχικής υγεία, είναι μέλος ελληνικών και διεθνών επιστημονικών εταιρειών και κριτής ελληνικών και ξένων περιοδικών. Συμμετέχει ενεργά στη διοργάνωση συνεδρίων και επιστημονικών εκδηλώσεων στην Ελλάδα και στο εξωτερικό όπου έχει δώσει πλήθος επιστημονικών ανακοινώσεων καθώς και προσκεκλημένες ομιλίες στην κοινότητα για θέματα κοινωνικoψυχολογικού ενδιαφέροντος.

Επικοινωνία: adpapast[at]psych.uoa[dot]gr


Ιmpact of Research/Publications

Scopus: https://www.scopus.com/authid/detail.uri?authorId=37024743800

Google Scholar: https://scholar.google.gr/citations?hl=en&user=PrPaor4AAAAJ

Academia: https://uoa.academia.edu/DonaPapastylianou 

ResearchGate: https://www.researchgate.net/profile/Dona-Papastylianou

Επιλεγμένες δημοσιεύσεις 

Papapstylianou, A. & Tsinou, A. (2024).Social networking sites in psychological and sociocultural adaptation of native and immigrant adolescents, PSYCHOLOGY, 25 (1), 23-45 doi: 234234235345345

Papastylianou,A & Travasaros, T. (2024). Patients’ Perspective on the Important Therapeutic Factors in Integrated Systemic Group Therapy: A Phenomenological Approach. International Journal of Group Psychotherapy, 00: 1–45, 2024 DOI: doi.org/10.1080/00207284.2024.2303087

Lun, V.M.C., Smith, P.B., Grigoryan, L., Torres, C. Papastylianou, A. Lopukhova, O.G., Diane, Easterbrook, M.J., Koc, Y.,  Selim, H.A., Chobthamkit, P., Chaleeraktrakoon, T., Gul, P., Perez Floriano, L., Diaz-Loving, R.,  Kwantes, C.T., Yuki, M., Ogusu, N.,  van Osch, T.,  Mendes Texeira, M.L., Hu P.,  Abbas, A.,  Tripodi, D., Lay, S., Efremova, M., Hassan, B.,  Ahmad, A.H., al-Bayati, A., Anderson, J., Cross, S.A.,  Delfino, I., Gamsakhurdia, LV., Gavreliuc, A., Gavreliuc, D., Ceren Gunsoy, Rivera, P-E. D, P.E. and Hakobjanyan, A. (2023).  Need for approval from others and face concerns as predictors of interpersonal conflict outcome in 29 cultural groups. International Journal of Psychology, 2023 DOI: 10.1002/ijop.12895

Papastylianou, A. & Zerva, V. (2023). Perceived Parental Rearing Behaviors, Resilience, Loneliness, and Life Satisfaction Among Greek Emerging Adults During the COVID-19 Pandemic. In S. Leontopoulou & A. Delle Fave(Eds.), Emerging Adulthood in the  COVID-19  Pandemic and Other Crises: Individual and Relational Resources (CAPP,17). pp 155-175. Springer.

Smith, P.B., Easterbrook, M.J., Koc, Y., Miu Chi Lun, V., Papastylianou, D., Grigoryan, L., Texeira, M-L., Efremova, M ., Abbas, A., Ahmed, A-H., Al Bayati. A., Al-Selim, H.,  Anderson. J., Cross, S.,  Delfino, G-I., Gamsakhurdia, V.,  Gavreliuc, A., Gavreliuc, D., Gul, P., Gunsoy, C., Hakobjanyan, A., Lay, S., Lopuchova, O., Malik, B., Hu, P., Sunar, D., Torres, C.,  Tripodi, D., Rivera, P-E_D., van Osch, Y., Yuki, M., Kwantes, C., Diaz-Loving, R.,  Floriano, L.P., and Chobthamkit, P. (2021). How Can we Best Measure Contrasts between Cultural Groups Emphasizing Dignity, Honor and Face? Cross-Cultural Research DOI.org/10.1177/1069397120979571

Kateri, E., Papastylianou, D., & Karademas, E. (2021). Perceived  discrimination and immigrants’ psychological health: The role of separation and interdependent self- construal. Europe’s Journal ofPsychology (under publication).

Παπαστυλιανού, A. (2021). Η θεραπευτική σχέση στη συστημική θεραπεία. ΨΥΧΟΛΟΓΙΑτ. 26 (2) 86-109. DOI.org/10.12681/psy_hps.26874

Papastylianou, D., Grigoryan, L., Torres, C., Efremova, M., Hassan, B., Ahmad, A. H., al-Bayati, A., Anderson, J., & Cross, S. E. (2020). Sex Differences in Self-Construal and in Depressive Symptoms: Predictors of Cross-National Variation. Journal of Cross-Cultural Psychology51(7-8), 616-635.  DOI.org/10.1177/0022022120939655

Smith, P.B., Easterbrook, M., Koc, J., Lun, Y., Miu-Chi, V.,  Papastylianou, D., Grigoryan, L. Torres, C., Efremova, M., Hassan, B.,  Ammar, A., Abd Halim, .,  al-Bayati, Selim, A., Anderson, H.A., Cross, J.,  and others (2020). Is an Emphasis on Dignity, Honor and Face more an Attribute of Individuals or of Cultural Groups? 55, Issue 2-3 Cross-Cultural Research, https://doi.org/10.1177/1069397120979571

Giovazolias, Th., Syngelaki, E.-M.,  Papastylianou, A. (2019). Effectiveness of a Teachers' Training Program in Bullying Prevention on their Core self Evaluations, Relationship with students and Work Engagement. Journal of Classroom Interaction, 54 (2). 

Kyriakides, L, Charalambous, E., Creemers, B.P.M., Antoniou, P.,  Devine, D. & Papastylianou. D.,  Fahie, D.  (2018). Using the Dynamic Approach to School Improvement to Promote Quality and Equity in Education: A European Study. DOI.org/10.1007/s11092-018-9289-1.

Papastylianou, D., & Soranidou, P. (2018). Relationship of Internet Addiction with Alexithymia,  PSYCHOLOGIA,  23 (2),  7-19. DOI: https://doi.org/10.12681/psy_hps.22573

Παπαστυλιανού, Α. (2018). Επιμέλεια & Εισαγωγή Ειδικού Τεύχους «Συναισθήματα: Θεωρία, ΄Ερευνα και Εφαρμογές, ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ, 23 (1). ix-xiv.

Papastylianou, D.,  Lampridis, E. (2016). Social values priorities and orientation towards  individualism and collectivism of Greek university students, Journal of Beliefs & Values DOI: 10.1080/13617672.2016.1141528.

Kyriakides, L. Creemers, B.P.M., Papastylianou, D., Papadatou-Pastou, M.  (2014). Improving the school learning environment to reduce bullying: an experimental study. Scandinavian Journal of Educational Research,  58 (4). DOI: 10.1080/00313831.2013.773556

Lampridis E. & Papastylianou D.(2014) Prosocial behavioral tendencies and orientation towards individualism – collectivism of Greek young adults. International Journal of Adolescence and Youth. DOI:10.1080/02673843.2014.890114

Papastylianou, A. (2013). Relating on the internet, personality traits and depression. Research and implications. EuropeanJournalofCounselling  Psychology (special Issue).Vol 2(1) 1-99.  DOI 10.5964/ejcop.v2i 1.6 

Kyriakides, L., Creemers, B.P.M., Muijs, D.,  Rekers-Mombarg, L., Papastylianou, D.  Van Petegem, P.,  & Pearson, D. (2013).Using the Dynamic Model of Educational Effectiveness to Design Strategies and Actions to Face Bullying.  School Effectiveness and School Improvement. DOI:10.1080/09243453.2013.771686

Matsumoto, D., Yoo, S.H., Fontaine, J., & Alexandre, Altarriba, J.,. Papastylianou,D.…(2009). Hypocrisy or Maturity? Culture and Context Differentiation.  EuropeanJournalof  Personality,  23: 1–14.

Μatsumoto, D., Yoo, S.H, Nakagava, S., ….& Papastylianou, D.(2008). Culture, emotion regulation, and adjustment, JournalofPersonalityand  SocialPsychology,94 (6), 925-937.

Μatsumoto, D., Yoo, S.H., ... & Papastylianou, D.(2008). Mapping Expressive differences around the World: The Relationship between Emotional Display Rules and Individualism v. Collectivism, Journal of Cross-Cultural Psychology 39 (1), 55-74.